Racingteam Grønborg

 

Festen for Danske Mestre 2005 i Herlufsholm Hallen
d. 26. januar 2006

Se flere billeder på www.rcpics.dk



Igennem webmaster på siden her, sælges domænenavnet

www.racer.dk



Interesseret?




Artikel fra Vordingborg Dagblad 21.-22. maj 2005

Se artiklen fra Vordingborg Dagblad herunder


Læs mere på følgende 3 links:

Info (linket åbner artikel i nyt vindue - ca. 697 kb.)

Motor til både hverdag og fest (linket åbner artikel i nyt vindue - ca. 653 kb.)

Claus´ vogntøj
(linket åbner artikel i nyt vindue - ca. 567 kb.)




2005 En ny rallycross-sæson.

I 2005 vil jeg igen satse på det danske mesterskab, som jeg mener at være rigtig godt rustet til.
Der vil være nogle løb i både Tyskland og England som jeg håber at kunne deltage i. Især er der et i efteråret på Croft-circuit i England som er en nationscup. Det er et meget bekostelig løb, men utroligt interessant, pga. den store proffesionalisme og banens hurtighed.

Det danske mesterskab er i år med 2 hjemmebaneløb på Nisseringen, det betyder ihvertfald lidt mindre transportomkostninger. Men der er jo det traditionrige sommerløb på Ørnedalsbanen ved Frederikshavn, hvor løbet bliver lagt ifm. ferie med familien. Det er normalt en stor stor oplevelse uanset hvad man ellers mener om banen og det øvrige område. Og mon ikke jeg her kan lave et lille hattrick, da jeg har vundet de 2 foregående år.

Inden vi køre det første løb på Løvel ved Viborg, er der et løb som er tællende til det tyske mesterskab weekenden før. Det regner jeg stærkt med at deltage i, ikke mindst for lige at bruge det som træning (men køre altid for at vinde).

Bilen er der ikke gjort så meget ved i år, den havde fået totaloverhalet motoren lige afslutning af mesterskabet 2004, og den har kun kørt det ene løb i England efter. Selvfølgelig er gearkassen
blevet overhalet igen igen.

Så skal der støbes en ny front, som har været medtaget efter sammenstødet med Teil Hansen's Focus på Nisseringen. Et nyt sæde er blevet indkøbt da det gamle var udløbet i dato. Der er skiftet til
nogle nye benzinpumper. Og ellers håber jeg på at Troels Vollersen lige vil "fin-kigge" på justeringen.

På gensyn på banerne
Claus "liebling" Grønborg





Den 17. april havde jeg allieret mig med min gode "gamle mekaniker,for at køre en tur til Estering for at deltage i det 1. tyske mesterskab. Om ikke andet så for lige at få kørt bilen ind med de nye tiltag (katalysator o.s.v.)

Bilen var om torsdagen blevet rukket en tur hos Troels Vollersen, som nok mente at der ikke var de store effekt-tab ved brug af "katen".

Søndag formiddag gik det strygende under træning, men da der skulle køres tidtagning fik jeg meget store problemer med 2. gearet. Og denne gang kunne vi ikke lige afhjælpe fejlen, da der var slået en lille flig af selctortromlen. Jeg forsøgte at køre resten af tidtagningen og 1. indledende heat uden 2..Men det er meget svært med seqential skift da jeg skal have den i 2. gear for at kunne komme videre til 3. gear.

Og så ville skæbnen at jeg i en kamp med en Porsche rammer ydervolden med mit hjul drejet, så gevindet bliver trukket ud af selve tandstangen. Og sådan en har jeg ikke med i reserve (har ikke haft styretøjsproblemer i 10 år eller mere).

Så vi pakker tidligt sammen og køre hjemad. På vej hjemad får jeg kontakt med Søren Nygård Jensen fra Fuglebjerg som har en liggende på lager. Det er bare den s....'s gearkasse der skal fungere inden for 3-4 dage.

Claus


© copyright 2004 www.computer-tjek.dk