Racingteam Grønborg


Tekniske Data for Opel Manta rallycrossbil.

- Modifiseret Bilstein-undervogn med Eibach fjedre og stabilisatorer.

- Dobbelt hovedbremsecylinder uden forstærker. Alle bremserør i stålarmeret slange.

- Bremser for: AP 4pot calibre med 320mm skiver.

- Bremser bag: Volvo 240 skivebremser og kalibre.

- Fronten på bilen er en såkaldt flipfront. Helstøbt i diagonalvævet rowing i epoxy, der gør den meget flexibel mod stød og slag. Vægten på fronten er ca 13,5 kg (vægt i metal ville være ca 41 kg ).

- Kabinen er kun indrettet med det mest nødvendige. Safety device Multipointbur.Sparco pro2000-sæde, 6 punkt sele, sparsom instrumentering, tørcelle-batteri som er placeret oven for bagtøj, desuden løber der armeret olieslanger gennem kabinen. Sæde, rat og pedaler er flyttet 18 cm. tilbage. Bunden er i venstre side hævet så der er god plads til udstødning, og desuden er geartunnellen bygget ud med god plads til gearkasse.

- Samtlige ruder er af hærdet lexan. Bagruden er flyttet så luften kan strømme ned i køleren som ligger nede i bunden af bagagerummet. Her findes også benzinkøler, sikkerhedsbenzintank med diverse pumper og reservoir, samt olietank til tørsumpsmøring.

- Motoren er bygget på basis af Opel’s 16V (20xe). Motoren er ombygget med dele fra det engelske tuningsfirma QED, som også laver motorer til Vauxhall BTCC-bilerne.

- Tørsumpanlæg med en kapacitet på 11 liter.

- Koblingen er en AP-clutch - 3 bladet og 3-vinget, hvor standard svinghjulet er tilpasset, dette er ikke lettet.

- Adapter-koblingshus til QUAIFE 5 speed seqentiale gearkasse.

- Volvo kardan med Ford kryds for og Volvo mellemleje.

- Volvo 240 bagtøj som er 4-link ophængt med gode justeringsmuligheder.

- QUAIFE kron/ spidshjul med 5-13 gearing.

- 4-2-1 udstødning i 2,5”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© copyright 2004 www.computer-tjek.dk